Melbye blir världens första Condux servicepartner

Det var under tidig höst som vår medarbetare Jesper Rygert var på utbildning hos Condux i Mankato, USA.Det var under tidig höst som vår medarbetare Jesper Rygert var på utbildning hos Condux i Mankato, USA.

Nytt tillskott i familjen! Gulfstream™ 350 är en banddriven blåsmaskin för installation av fiberkabel med hjälp av jettingteknik.Nytt tillskott i familjen! Gulfstream™ 350 är en banddriven blåsmaskin för installation av fiberkabel med hjälp av jettingteknik.

Melbye blir världens första Condux servicepartner

Melbye är sedan flera år skandinavisk distributör av Condux blåsmaskiner. Vi kan nu stolt meddela att vi som första återförsäljare i världen har blivit auktoriserad servicepartner. Vårt servicecenter för Condux blåsmaskiner kommer vara placerat på Melbyes huvudkontor i Jönköping.

Certifieringen kommer innebära en betydande högre servicegrad mot våra kunder, som nu kan få sina blåsmaskiner servade och reparerade direkt av Melbye i Sverige.

- På Melbye är vi stolta över vårt fokus att alltid göra det så enkelt som möjligt för vår kund. I och med certifieringen som Condux Servicepartner har vi den höga kompetensen bland våra egna medarbetare och kommer därför kunna erbjuda både experthjälp och en smidigare service för våra kunder, säger Conny Rosén, Försäljningschef Fibernät.

Blåsmaskinerna är robusta, men en service med jämna mellanrum gör att maskinerna fungerar optimalt, blir mer tillförlitliga och förlänger livslängden. Hur ofta en blåsmaskin behöver servas beror på hur mycket och i vilka miljöer den används. En vanlig standardservice kan exempelvis innebära utbyte av drivband, genomgång av alla funktioner och tvättning.

Sedan tidigare servar vi fibersvetsar från Fiberfox i vårt servicecenter, vilket vi kommer fortsätta att göra.

Läs mer om Melbye Servicecenter>>

Blåsmaskin GS350